tirsdag den 4. november 2008

Karma eller kant?



Der er nogle, som tror på konflikt. Som tror på at ting bliver bedre i modgang. At ting skal have kant.

Og så er der andre, som tror på at gode vibrationer er vigtige. At processen er vigtigere end produktet. 

Men hvem har ret? Giver en flink og behagelig proces nødvendigvis bovlamme resultater? Og skal der partout sværdslag og hardcoreness til at lave noget med kant? 

Jeg vil så gerne tro på, at god karma og ditto vibrationer kan give forrygende kreative resultater. Men jeg bliver konstant mødt af den modsatte tro.

Hvad tror du på? Og har du eksempler til at bakke det op?


3 kommentarer:

Maiken Ingvordsen sagde ...

Det lyder klogt!

Anonym sagde ...

Hej Lars. Tak for en spændende workshop i dag hos frivilligcenter på Vesterbro. Det er nogle fine enkle og nemt forståelige værktøjer du bruger. Jeg tror i bund og grund ikke på, at der er nogen større sandhed i forhold til det du spørger om her. Kant er måske ikke en nødvendighed som sådan, tror jeg dog, men kan opstå når man stiller sig op med nye idéer og så er det at man må vælge om man vil tage kampen for forandring eller om man går efter karmaen. Men der kan være tider hvor man gør andre og sig selv en bjørnetjeneste ved at være for flink. Og så HAR jeg gode eksempler på at gode vibrationer kan føre langt også selvom man har "kant". Hilsen Allan

Lars AP sagde ...

Det lyder helt rigtig, Allan. Og gode eksempler? Jamen, kom endelig med dem. Vi har alle brug for at blive klogere. Og intet fungerer bedre til det end gode eksempler.
(: Lars AP